loading...
webkaran
webkaran بازدید : 47 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

در کشور ما در اوایل ظهور کرونا اتفاقاتی مثل نایاب شدن ماسک به وجود آمد. تعداد ماسکهای موجود در بازار به اندازه ای نبود که بتواند پاسخگوی نیاز به این زیادی مشتریان باشد. به یکباره اتفاقی افتاده بود که باعث شده بود همه مردم اعم از پزشک و غیر پزشک و کوچک و بزرگ و پیر و جوان مجبور شوند ماسک بزنند. افزایش حجم نیازی که به وجود آمده بود باعث شد که ماسکهای موجود در بازار به سرعت تمام شود. اگر هم ماسکی بود با قیمت زیادی و با زحمت زیاد می شد آن را خرید. مردم برای خرید یک ماسک ساده مدت ها در بازار می گشتند و به شرکتهای پزشکی مختلف پیام می دادند. باید میزان تولید بیشتر می شد. در غیر این صورت در این شرایط کرونایی معلوم نبود چه بلایی بر سر مردم بیاید.

 

از طرفی خیلی از کشورها نیز تمایل زیادی نداشتند که ماسکهای تولیدی شان را به کشورهای دیگر بفروشند. کرونا همه کشورها را آلوده کرده بود و این اتفاق در بسیاری از کشورهای دیگر هم افتاده بود. مردم همه دنیا به یکباره به ماسک نیاز داشتند و ماسک حکم طلا را پیدا کرده بود. این شرایط سخت باعث شد تا خیلی ها کار و کاسبی شان را رها کنند و به دنبال تولید ماسک بروند. افراد زیادی با خرید دستگاه های تولید ماسکهای پزشکی کار تولید را شروع کردند و کم کم خرید ماسک راحت تر شد. اوضاع بهتر شد و دیگر آن شرایط سخت برای پیدا کردن یک ماسک وجود نداشت.

 

شرکت های نوپا ماسکهایشان بعضاً ایرادهایی هم داشت. البته که با ادامه دادن فعالیتشان کم کم کیفیت محصولاتشان بهتر و بهتر شد. خیلی از شرکتهای جدید تولیدکننده ماسکهای پزشکی نیز از همان ابتدا با رعایت استانداردهای لازمی که برای ماسکهای پزشکی وجود داشت توانستند محصولات خوبی تولید کنند و در همین مدت کم هم اسم و رسمی پیدا کنند.  ماسک آرمان یکی از این شرکتها بود که به سرعت توانسته بود به دلیل رعایت موارد خیلی مهم و استانداردها به یک برند معتبر تبدیل شود. حتی خیلی از پزشکان ترجیح می دادند ماسکهای این شرکت را استفاده کنند. لایه های آنتی باکتریال و بسیار نرم و فیلتراسیون بالا این ماسک را خیلی متمایز کرده بود. در کنار این شرکت، افراد و شرکتهای دیگری هم فعالیت کردند که خیلی از آنها هم موفق شدند.

 

شرکتهای قدیمی تری که پیش از کرونا هم در همین زمینه فعالیت می کردند با گسترش کارشان و افزایش میزان تولید توانستند بخش زیادی از نیاز بازار و مردم به ماسکهای تنفسی پزشکی را تامین کنند. این شرکتها نیروهایشان را بیشتر کردند و با افزایش دستگاه های تولید ماسک توانستند حجم تولید نهایی شان را تا چندین برابر بیشتر کنند. این موضوع کمک زیادی به این اوضاع کرونایی می کرد.

 

رقابت جالبی بین شرکتها و گروه های تولید کننده به وجود آمده بود. این رقابت باعث می شد که هر کدام کاری کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را از آن خودشان کنند. بدیهی است که هر کالای بهتری می تواند راحت تر در بازار فروخته شود. پس هر شرکت تلاش می کرد تا کالای با کیفیت تری را به بازار عرضه کند و این به نفع مردم و مشتریان شده بود. چرا کم کم و رفته رفته کیفیت محصولات خیلی بهتر شده بود.

 

این بار رقابت بر سر ماسکی با ظاهر بهتر اتفاق افتاد. ماسکهای رنگی وارد بازار شدند. البته که بسیاری از ماسکها هم مناسب نبودند. اما کم نبودند ماسکهایی که در کنار ساختارهای استاندارد ظاهر و رنگ های جذابی هم داشتند و توانسته بودند با ایجاد تنوع برای مشتری فروش بهتری هم پیدا کنند.

 

با ظهور جهش های تازه تر کرونا مردم برای افزایش محافظت شان از دو ماسک بر روی هم استفاده می کردند. این باعث شد تا خیلی از تولید کننده ها ماسکهای چندلایه تولید کنند. به یکباره محصولی به بازار آمد که لایه های خاصی داشت و توانسته بود خطر کرونا را تا حد زیادی از بین ببرد. این محصول ماسک پزشکی و چند لایه فست بود که به دلیل فیلترینگ عالی اش در این روزها به یک کالای کاربردی تبدیل شده بود. این محصول با نام ماسک سه بعدی در بازار عرضه شد و به یکباره به فروش خوبی هم رسید. راحتی بیشتری که این ماسک داشت باعث شد که خیلی ها به آن علاقه مند شوند. محصولی که هم ظاهر خیلی خوب و متفاوتی داشت و هم خطر ابتلا به جهش های تازه کرونا را هم خیلی کمتر می کرد. البته که رنگ های جذاب و تنوع رنگی بالا نیز باعث فروش هر چه بیشتر این محصول شده بود.

 

خوشبختانه کیفیت کالاهای پزشکی بهتر و بهتر شد تا جایی که امروز دیگر نیازی به واردات این کالاها نیز احساس نمی شد. توانستیم در مدتی کوتاه و با همتی بلند از این سختی و مراحل سخت گذر کنیم. در مورد کالاهای دیگر مثل الکل و ضدعفونی کننده ها هم همین اتفاق افتاد و تولید کننده ها روز به روز محصولات بهتری عرضه کردند. رفته رفته قیمت تمام شده این کالاها هم بهتر شد و دیگر با قیمت خیلی کمتری می توانست این کالاها را خریداری کرد. خوشحالیم که کیفیت محصولات بازار در این روزها خیلی خوب است و همچنین کالاهای مهم برای پیشگیری از کرونا مثل ماسکها و انواع دستکشهای پزشکی و ضدعفونی کننده ها به راحتی در دسترس هستند. خیلی از این کالاها هم سیب سلامت و مجوزهای لازم کالاهای پزشکی را دارند و می توان آنها را با اطمینان خریداری کرد. در بسیاری از سوپرمارکت ها و فروشگاه های عمومی نیز به راحتی این کالاها در دسترس هستند.

 

امیدواریم در زمینه های دیگر هم پیشرفت کنیم و بتوانیم خودمان را به دنیا ثابت کنیم. اگر در این مدت سخت توانستیم به پیشرفت برسیم همیشه می توانستیم و می توانیم. امید است که این وضعیت سخت کرونا هر چه زودتر تمام شود و جشن پیروزی در سراسر دنیا برپا شود. امیدواریم که به تدریج شاهد کاهش آمارهای ابتلا به کرونا در همه جای دنیا باشیم. البته که این مهم به دست نمی آید جز با همت تک تک ما و رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی با قدرت و دقت هرچه تمام تر.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 542
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 653
  • بازدید ماه : 1,024
  • بازدید سال : 12,085
  • بازدید کلی : 38,607