loading...
webkaran
webkaran بازدید : 32 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

ویروس کرونا هر روز در حال جهش به گونه ای تازه و افزایش خطر آفرینی است. در این روزها باید با این دید رفتار کنیم که ممکن است هر فردی ناقل ویروس کرونا و یا مبتلا به آن است. با این دید حتما از ماسک استفاده خواهیم کرد و فاصله فیزیکی مناسب را با او رعایت می کنیم. همچنین اگر با این دید جلو برویم که هر سطحی ممکن است آلوده به ویروس باشد حتما از دست زدن به هر سطحی پرهیز می کنیم و در آخر نیز دستان خود را ضدعفونی خواهیم کرد. حتما بارها از رسانه ها در این ایام شنیده اید که از سفر در زمان کرونا پرهیز کنید تا در امان بمانید. حتما شنیده اید که از رفت و آمد بیش از حد به مراکز خرید و رفت و آمدهایی که ضرورتی ندارد پرهیز کنید. قطعا بهترین روشی که در این مدت می توانیم اختیار کنیم این است که در منزل بمانیم و تا جایی که می شود به مراکز عمومی و پرتردد نرویم. اما گاها پیش می آید که کاری داریم که باعث می شود مجبور شویم از خانه خارج شویم. اگر چنین شد چه کنیم و چه رفتاری داشته باشیم که ما را از خطر کرونا دور کنید. این موضوع مطلبی است که در موردش صحبت خواهیم کرد.

 

از سفرهای تفریحی پرهیز شود

همه ما این روزها با یک خستگی روحی مواجه شده ایم و ممکن است دوست داشته باشیم سفری برویم و کمی سرحال تر و با روحیه ای بهتر به خانه بازگردیم. اما چه می شود کرد که این سفرهای تفریحی در این مدت می تواند بسیار خطرناک باشد. با رفتن به هتل و رفت و آمد از شهری دیگر ممکن است ویروس نیز با ما سفر کند. هیچ یک از ما دوست نداریم که مدت کرونا طولانی تر شود. برای این که هر چه زودتر از این دوران سخت گذر کنیم باید روی خیلی از خواسته های دلمان پای بگذاریم. بهتر است کمی تحمل کنیم تا کرونا زودتر از بین برود. آن وقت هرچه قدر دلمان بخواهد می توانیم به سفر برویم.

 

از خریدهای غیر ضروری بپرهیزید

بهتر است تنها برای کارهایی که ضرورت دارد از منزل خارج شوید. خرید های غیر ضروری و رفتو آمد به مراکز خرید پرتردد آن هم برای خریدن کالاهایی که ضرورتی ندارد را کنار بگذارید. تنها برای خرید مایحتاج لازم و کارهایی که خیلی مهم است بیرون بروید. حتی مایحتاج روزانه را نیز می توانید به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه های اینترنتی بخرید.

 

تا جای ممکن از اتومبیل شخصی خود استفاده کنید

خیلی از ما برای رفتن به محل کار و بازگشت از محل کار به خانه مجبوریم مسافتی را طی کنیم. ممکن است مجبور شویم سوار تاکسی، اتوبوس، مترو و... شویم. اما توصیه می شود تا جایی که می شود از ماشین و اتومبیل شخصی خودمان استفاده کنیم. چرا که افراد زیادی هر روز سوار این وسایل عمومی می شوند. صندلی، میله های اتوبوس و مترو و حتی هوایی که ممکن است مجبور شویم در آن تنفس کنیم ممکن است آلوده باشد. تنها اگر مجبور هستید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. تا جایی که می توانید در این مدت از وسیله شخصی خودتان که ماشین یا موتور و یا حتی دوچرخه است استفاده کنید. حتی اگر می توانید پیاده روی کنید. البته اگر مجبور نیستید از جاهای شلوغی رد شوید.

 

ساعات خوبی را انتخاب کنید

اگر برای رفت و آمد به سرکار نمی خواهید از مترو و اتوبوس استفاده کنید و کار شخصی دارید در صورتی که می توانید در ساعات پرتردد با این وسایل سفر نکنید. اگر کار شما به گونه ای است که می شود در هر زمانی انجامش داد بهتر است زمانی را برای سفر و رفت و آمد انتخاب کنید که این وسایل خلوت تر باشند و جمعیت کمتری داشته باشند. به طور مثال صبح زود و عصر که زمان رفت و آمد کارمندان و کارکنان ادارات خصوصی و دولتی است این وسایل به شدت شلوغ هستند. شما می توانید ساعت های میانی روز را برای رفت و آمد خود انتخاب کنید.

 

در وسایل نقلیه عمومی ماسک خوبی داشته باشید

بهتر است ماسک های با لایه های بیشتر استفاده کنید. ممکن است در اتوبوس و مترو و... افرادی در نزدیکی شما باشند. تنفس هوا در این اوضاع بسیار خطر ابتلا را بیشتر می کند. اگر ماسک های ساده استفاده می کنید بهتر است دو ماسک را روی هم بر روی صورتتان بگذارید. اگر هم امکانش را دارید از انواع ماسک سه بعدی که لایه های بیشتری دارد استفاده کنید. با این کار ریسک آلودگی به کوید نوزده و ابتلا را بیشتر می کنید.

 

ضدعفونی کننده را فراموش نکنید

ممکن است مجبور شوید میله اتوبوس، دستگیره تاکسی و... را بگیرید. این سطوح به شدت خیلی زیادی خطرناکند. پس بهتر است همیشه یک ضدعفونی کننده الکلی با دوز الکل بالای هفتاد درصد استفاده کنید. مرتب دست خود را صدعفونی کنید و در این مدت اصلا دستان خود را به صورتتان نزنید.

 

گردش هوا ایجاد کنید

اگر در تاکسی نشسته اید می توانید از راننده بخواهید پنجره ها را باز کند. همچنین می توانید از او بخواهید تا تهویه اتومبیل را روشن کند. در اتوبوس نیز امکان باز کردن پنجره وجود دارد. حتی در مترو یک سیستم تهویه قوی سقفی وجود دارد. در صورتی که این تهویه خاموش است با فشردن دکمه ارتباط با راننده مترو از او بخواهید تهویه را روشن کند. گردش هوا مهم ترین راهکاری است که در وسایل نقلیه عمومی برای کاهش خطر ابتلا وجود دارد.

 

از دیگران فاصله بگیرید

ترجیحا در صندلی بنشینید که با دیگران فاصله داشته باشید. البته در صورتی که امکانش را داشته باشید. در اتوبوس و مترو صندلی را برای نشستن انتخاب کنید که با سایرین فاصله بیشتری دارد. همچنین اگر همه صندلی ها پر است به جای نشستن در کنار سایر افراد بهتر است ایستادن در جایی دورتر را انتخاب کنید. این روزها راحتی ملاک نیست. بلکه رعایت پروتکل های بهداشتی است که اولویت و ملاک است. با این روش خطر ابتلا از شما دورتر خواهد بود.

 

خوراکی نخورید

اگر بخواهید در وسایل نقلیه عمومی چیزی بخورید مجبور خواهید بود مدتی ماسک خود را پایین بکشید و یا آن را بردارید. این کار اصلا توصیه نمی شود. کمی تحمل کنید تا به مقصد برسید. خوردن خوراکی در فضای سربسته اصلا به صلاح شما نیست.

 

شیلد بزنید

استفاده از شیلدهای طلقی صورت نیز خالی از لطف نخواهد بود. این وسایل یک طلق شفاف بزرگ دارند که از بالا تا پایین صورت را پوشش می دهد. استفاده از شیلد خطر ابتلا را پایین می آورد. استفاده از شیلد و ماسک به صورت همزمان قدرت حفاظت را چند برابر می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 698
  • بازدید ماه : 1,069
  • بازدید سال : 12,130
  • بازدید کلی : 38,652