loading...
webkaran
webkaran بازدید : 38 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

خیلی از خانم ها مشکل گره خوردن مو دارن. به خصوص کسایی که موهایشون بلنده خیلی از این موضوع اذیت می شن. منم همین مشکل رو داشتم. البته که موهام حالتی یا فر هم نیست. صاف صافن. انقد صاف که انگار اتو کشیدی. البته این صافی برای قبل از رنگ کردنم بود و یکم زبر تر و خشن تر شدن حالا. اما کلا چون تارهای موم نازکن همیشه گره می خوردن. شاید باورتون نشه یه بار انقد خسته شدم موهامو کوتاه کوتاه کردم. اما بازم گره می خورد. باورتون میشه؟ اندازه پسرها کوتاه کردم اما بازم گره می خوره. انقد دوست دارم دستم رو توی موهام ببرم و با گره مواجه نشم.

 

خلاصه گره موهام کم بود. رنگ هم کردم و بدترم شد. اما یه بار خواهرم برام شامپو کراتین برند Loreal خرید. گفت اینو بزن موهات عالی می شه. گفتم عمرا. مگه میشه با روغن آرگان و اینا هم باز گره می خوره. خلاصه زدم به موهام و با تعجب دیدم هیچ اثری از گره نیست. موهای همیشه گره دار من حالا دیگه راحت شونه می شن. حالا خودم هم در مورد این موضوع تحقیق کردم. خود مو به طور طبیعی یه ماده ای به اسم cetatine داره. بعضیا خب این ماده رو کم دارن. منم دقیقا جزو این دسته هستم. خیلی راحت و فقط با جایگزین کردن شامپوی معمولی خودم با این موهام از وضعیت درد آوری که داشتن یعنی پر از گره دراومدن.

 

من خیلی اطلاعات ندارم از این که باید این جور چیزا رو چه جوری استفاده کرد یا فلان مدل کرم یا شامپو برای چی خوبه. اما متوجه شدم خیلی از خانمایی که دکلره هم می کنن از این شامپوها به موهاشون می زنن. گره هایی که به خاطر ماده شیمیایی دکلره و اکسیدان و این جور چیزا ایجاد می شه راحت از بین می ره. دقت کنید که بدون این که ماده شیمیایی به موهاتون بزنید موهاتون نرم و لطیف می شن و گره نمی خورن. من هم که موهام نازکه خیلی حساس بودم که نرم کننده و این چیزا زیاد نزنم. راستش یه بار نرم کننده زدم انقد موهام ریخت که نگو. خلاصه گفتم موهام گره بخوره بهتر از اینه که کچل بشم. این بود که تصمیم گرفتم این وضعیت و گره ها رو تحمل کنم اما موهام نریزن.

 

شانسی که آوردم برندی هم که برای اولین بار زدم مثل این که از این خوبا بوده. لورال خیلی معروفه و مثل این که حتی درمانی هم استفاده می شه ازش. ایشالا خواهرم هر چی از خدا می خواد بهش بده. سال ها بود سر درد داشتم از گره ها. بعضی وقتا بی خیالشون می شدم. یه بار یه گره ای انقد بد بود دو هفته ولش کردم. چون خیلی هم دست می زدم موهام می ریخت. خلاصه اون یه گره رو با قیچی از سرم جدا کردم. جالبه که تو کسایی که موهای صاف دارن کسی رو ندیدم انقد موهاش گره بخوره. حتی یه بار موهام رو گرد و کوتاه زده بودم. رفتم آرایشگاه رنگشون کنم. آرایشگره گفت خانم موهات چقد تو هم تو هم می ره و گره می خوره. گفت تار موت نازکه و کاریش هم نمی شه کرد.

 

اما کلا به کسایی که مثل من موهاشون نازکه توصیه می کنم زیاد رنگ نکنن. مخصوصا این که این روزها انقدم ریزش مو زیاد شده. یه بار داشتم تلوزیون می دیدم یه کارشناس زیبایی رو دعوت کرده بودن داشت در مورد مشکل ریزش مو صحبت می کرد. همه کسایی که زنگ می زدن سوال داشتن که چرا موهاشون می ریزه. یا این که چی کار کنن موهاشون نریزه. دیدم چقد ریزش مو تو جوونا زیاده. یه دختره رنگ زد فقط پونزده سالش بود. می گفت موهام دسته دسته می ریزه.

 

کارشناسه می گفت خیلی چیزا تاثیر داره رو مو. یکی از اصلی ها یعنی مهم ترینش اینه که غذای خوب نمی خوریم. دیگه سبزی خوردن رو سفره کسی نیست. مردم نوشابه می خورن و سالادشون رو با سس مایونز می خورن. خب معلومه که مو می ریزه. سبزیجات پر از زینکه و بدون سبزی کلا بدنمون سالم نمی مونه دیگه. بچه ها که کلا دوست ندارن سالاد با آبلیمو یا سرکه سیب بخورن. از بچگی عادتشون داردن به سس و چاشنی های ناسالم. تازه انقد نوشابه خوردن که دندوناشون هم خراب شده. راست هم می گفت. غذاهای قدیم کجا غذاهای الان کجا. قدیم ها اگه دیر می رسیدیم خونه و وقت نداشتم غذا درست کنیم نیمرویی املتی چیزی می خوردیم. الان اما سریع زنگ می زنیم فست فودی چند تا ساندویچ می گیریم. نون پنیر سبزی می خوردیم عصرها و خودمون رو این جوری سیر می کردیم. اما بچه های الان عصرها پفک و چیپس می خورن.

 

یکی از چیزای دیگه ای که کارشناسه می گفت این بود که مردم بیش از حد به مشکلات فکر می کنن. ذهن آدم روی کل بدن تاثیر می ذاره دیگه. وقتی استرس داشته باشی مریضی ها یکی یکی میان. با فکر کردن هم که چیزی درست نمی شه. مردم همش حرص می خورن. کاری به اونایی که از نظر اقتصادی سطح پایین هستن ندارن. اونایی هم که دارن همچین ذهن آرومی ندارن. انقد خودمون رو درگیر این چیز و اون چیز کردیم که سلامتمون رو از دست دادیم. سلامتی که بزرگترین موهبت پروردگاره. یه مو می ریزه چقدر بده و چقد زشت می شیم. آیا واقعا ارزش داره انقد فکر می کنیم یا نه. خواهر خودم وضع مالیش خیلی خوبه. البته خودش که می گه نه. اما درآمدشون حداقل از ما خیلی بالاتره. اما همیشه غر و لند می کنن.

 

به نظر من اخبار ندیدن خیلی زندگی آدم رو بهتر می کنه. باور کنید. یه مدت اخبار نبینید ببینید چقدر حالتون بهتر می شه. باور کنید یه مشت اراجیفه. چه اخبار خودمون و چه اخبار خارجی ها همش چیزای منفی و چرت و پرته. اول این که کاری نمی تونیم بکنیم. دوم این که جز حس بدبختی چیزی به آدم نمی دن. یادمه بچه بودم انقد صبح تا شب اخبار نمی داد. یه اخبار نیمروزی بود که آقای حیاتی مجریش بود. یه اخبار شب. اما الان دیقه به دیقه اخبار. تکرار می کنن اون هم چرت و پرت و چیزای منفی رو. خب مردمی که همش استرس داشته باشن مریض میشن. مردمی که همش حس بدی داشته باشن کچل می شن. الان جوونا رو ببینید. دختر 25 ساله موهاش می ریزه. تو فامیل یه پسر 20 ساله داریم موهاش انقد کم شده که فکر کنم تا چند سال دیگه کچل می شه. فقط شده درآمد برای دکترایی که مو می کارن.

 

از من گفتن بود. غذای چرت و پرت نخورید. خودم به شخصه این مدت خیلی غذاهام رو اصلاح کردم. سعی می کنم حداقل هفته ای یه بار سبزی خوردن بخرم. با غذا سالاد بخورم. نوشابه رو با دوغ جایگزین کردم. باشد که سالم بمانیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 757
  • بازدید ماه : 1,128
  • بازدید سال : 12,189
  • بازدید کلی : 38,711