loading...
webkaran
webkaran بازدید : 27 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

همان طور که می دانید امیکرون ویروس جهش یافته جدیدی است که آن را به نام سویه سوم نیز شناخته ایم. این ویروس نسبت به نمونه هایی که پیش تر دیده و شنیده ایم خطر کمتری دارد. خطر کمتر به این معنا که احتمال این که شما را به کام مرگ بکشد کمتر است. اما احتمال این که به آن مبتلا شوید بسیار بالاست. این ویروس که این بار همه کشورها در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند سرایت پذیری بسیار بالایی دارد. یعنی اگر کسی به این ویروس دچار باشد به احتمال بالای نود درصد دیگران را نیز درگیر می کند. به طور مثال شاهد ابتلای بسیاری از خانواده ها بودیم. به طوری که تنها یک نفر مبتلا باعث شده کل اعضای خانواده درگیر شوند.

این در حالی است که برخی از مدارس کلاس های حضوری تشکیل داده بودند. و این بار امیکرون کودکان مدرسه ای را نشانه گرفت. آمار ابتلای بچه ها به امیکرون به یکباره بسیار شد. و این باعث شد که دوباره مدارس مختلف ترجیح دهند که کلاس هایشان را همان به صورت غیر حضوری دایر کنند. حال در این شرایط شاید شما نیز نگران شده باشید که نکند درگیر شده باشید. از طرفی شباهت امیکرون با سرماخوردگی باعث سردرگمی همه ما شده است. و از طرف دیگر از طرف رسانه ها اعلام شده است که ممکن است نتیجه تست نیز مبتلا بودن فردی را نشان ندهد. در حالی که به امیکرون دچار است. یعنی کسی که علائمی کاملا شبیه به سرما خوردگی دارد ممکن است امیکرونی باشد. در این شرایط سخت باید مراقب باشیم تا درگیر این سویه سوم یا همان امیکرون نشویم.

 

ماسک بزنید

بارها و بارها تاکید شده است که ماسک بزنید. مهم ترین و اصلی ترین کاری که باید برای پیش گیری انجام دهید ماسک زدن است. حداقل و ساده ترین ماسکی که می شود از آن استفاده کرد ماسک سه لایه است. ماسکی که یک لایه فیلتر کننده یا ملت بلون داشته باشد. لایه ای که مانع از ورود ویروس به داخل ماسک یا همان راه تنفسی می شود. یادتان باشد این سویه سوم نیز جهش یافته همان نمونه های قبلی است. راه های انتقال نیز به مانند آن است. یعنی مثل دلتا و نمونه های دیگر برای پیش گیری از ابتلا شدن به امیکرون نیز باید حتما ماسک بزنیم.

 

ضدعفونی کردن را ترک نکنید

این ویروس همان طور که گفتیم راحت تر و بیشتر سرایت پیدا می کند. به خصوص از طریق سطوح سرایت پذیری خیلی بیشتری دارد. این در شرایطی است که خیلی ها خسته شده اند و خیلی کم از ضدعفونی کننده ها استفاده می کنند. اما به دلیل سرایت بسیار سریع این ویروس تاکید می شود که استفاده از ضدعفونی کننده ها ادامه داشته باشد. به خصوص در زمانی که به عابر بانک می روید و یا به سطوح پر خطری چون دکمه های آسانسور دست می زنید.

 

هر سرماخوردگی را کرونا بدانید

متاسفانه خیلی ها امیکرون و سرماخوردگی را با هم اشتباه گرفته اند. و گمان می کنند که سرما خورده اند. پس به محل کار خود می روند و یا برای خرید به جایی شلوغ می روند و همین خطر را تشدید کرده است. با توجه به این که بسیاری از تست های سریع نمی تواند امیکرون را به صورت دقیق نشان دهد تاکید می شود که هر سرماخوردگی را به امیکرون تلقی کنید. یعنی با علائمی چون آبریزش بینی و عطسه و درد بدن شروع به قرنطینه کنید. پنج روز در خانه بمانید تا بهبود پیدا کنید. پس از بهبودی به محل کار خود بروید.

 

کمر درد یک زنگ خطر است

یکی از علائمی که تنها در امیکرونی ها دیده شده است کمردردهای شدید است. بسیاری از کسانی که به امیکرون دچار شدند دردهای شدید پایین ستون فقرات را تجربه کرده اند. این افراد دردهای بسیار شدیدی را تجربه کرده اند. کمردردی که باعث شده خانه نشین شوند. و یا برای رهایی از این درد شدید به تزریق آمپول های ضد درد مجبور شوند. اگر متوجه شده اید کمردردتان به تدریج رو به افزایش است سریع تر نزد پزشک بروید و یا از مشاوره های تلفنی استفاده کنید. این کمردردها زنگ خطری از امیکرون است که باید آن را جدی بگیرید.

 

از افرادی با علائم شبیه سرماخوردگی فاصله بگیرید

ممکن است همکاران شما علائمی مثل آبریزش بینی و گرفتگی صدا را داشته باشند. به شدت از این افراد فاصله بگیرید. متاسفانه خیلی ها باور نمی کنند کرونا دارند و اصرار دارند که بی خطر هستند و می خواهند کارشان را انجام بدهند. سعی کنید از دو ماسک استفاده کنید و با چنین افرادی فاصله داشته باشید. ترجیحا از ماسکهایی که فیلتر های بیشتری دارد مثل ماسک سه بعدی استفاده کنید. چرا که این افراد ممکن است به امیکرون دچار باشند اما چون نتیجه تسستشان نشان نداده است اصرار دارند که سرما خورده اند.

 

اگر به میهمانی می روید برای ابتلا به امیکرون آماده شوید!

گفتیم که این ویروس بسیار سریع می تواند پخش شود و همه را درگیر کند. اگر می خواهید به یک میهمانی خانوادگی بروید باید برای ابتلا به امیکرون آماده شوید. کافی است کسی در آن میهمانی ناقل باشد تا همه را مبتلا کند. حتی افرادی که فاقد علائم هستند ممکن است امیکرونی باشند اما خودشان ندانند. همچنین هر کسی می تواند ناقل این ویروس باشد. در کنار این که ممکن است هیچ علائمی هم نداشته باشد. به شدت از میهمانی رفتن پرهیز کنید. بسیاری از میهمانی ها و دور همی های هر چند کوچک باعث شده کل خانواده و افراد حاضر در آن میهمانی درگیر شوند.

 

در واکسن زدن سهل انگاری نکنید

سعی کنید در وقت اعلام شده برای زدن دزهای واکسن خود اقدام کنید. در واکسن زدن سهل انگاری نداشته باشید و بیخیال نباشید. اگر دز سوم را نزده اید هر چه زودتر برای زدن واکسن مراجعه کنید. تعداد مراکز تزریق واکسن این روزها بسیار زیاد است. با یک جست و جوی اینترنتی نزدیک ترین مرکز را پیدا کنید و نزد آن بروید. طبق گفته های ستاد ملی مبارزه با کرونا ممکن است به زودی برای تزریق دزهای چهارم و بعدتر نیز اطلاع رسانی شود. پس اگر امکان زدن واکسن را دارید زودتر واکسن بزنید. میزان ابتلا در افرادی که واکسن زده اند کمتر بوده اند. همچنین کسانی که همه دزهای واکسن خود را زده اند خفیف تر گرفته اند و سریع تر بهبود یافته اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 720
  • بازدید ماه : 1,091
  • بازدید سال : 12,152
  • بازدید کلی : 38,674