loading...
webkaran
webkaran بازدید : 38 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)

ممکن است این سوال در ذهن شما نیز باشد که آیا برای بهتر مراقبت کردن از دندانها حتما باید از مسواکهای ساده استفاده کنیم یا خیر. و آیا مسواک برقی نیز می تواند گزینه خوبی باشد برای این که از دندانهایمان مراقبت کنیم. با وجود تبلیغات بسیار گسترده بسیاری از برندها گاهی سردرگم می شویم. همه کالاها در بنرهای تبلیغاتی به عنوان بهترین کالا معرفی می شوند. اما کدامیک بهتر است. آیا دندانپزشکان تایید می کنند که نمونه های الکتریکی از مسواکها مناسب است یا خیر. به طور مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت.

قطعا مسواک زدن مهم ترین کاری است که برای تمیز کردن دهان از آلودگی ها انجام می دهیم. البته به غیر از مسواک زدن انجام کارهای دیگری نیز برای داشتن دندانهای سالم و دهانی پاکیزه ضروری است. اما مسواک زدن رایج ترین کاری است که در پایان روز و در میانه روز برای تمیز کردن دهان انجام می شود.

اولین کاری که برای داشتن دندانهای سالم باید انجام دهیم تغذیه مناسب است. استفاده بیش از حد از نوشابه های گازدار و گاز زدن غیر استاندارد خوراکی های محکم مثل سیب و بلال می تواند به دندانها آسیب برساند. داشتن رژیم غذایی کامل و شامل کلسیم کمک می کند که دندانها محکم تر بمانند. اگر رژیم غذایی خوبی ندارید و در طول روز شیرینی زیاد مصرف می کنید و نوشابه های گازدار می نوشید نباید انتظار بیش از حد از دندانهای خود داشته باشید.

و برای مراقب بهتر توصیه می شود که حتما از نخ های دندان نیز استفاده شود. این نخ های ساده که در داروخانه ها و سوپرمارکت ها به فروش می رسند از تجمع مواد غذایی در لا به لای دندان ها پیش گیری می کنند. بدون استفاده از نخ های دندان به تدریج دندانها به سمت پوسیدگی می روند. دردها و حفره های دندانی زیادی در اثر عدم استفاده از نخ دندان ایجاد می شوند.

اما مسواک زدن کاری مهم است که بیشتر ما می دانیم چقدر مهم است و چقدر مهم است که به طور مرتب انجام دهیم. حداقل یک بار در طول روز باید مسواک بزنیم. هرگز نباید مسواک نزده بخوابیم. چرا که مواد غذایی باقی مانده و آلودگی های دیگر می توانند در این مدت باعث تخریب دندان های ما شوند. پس مهم است که حداقل یک بار در انتهای شب مسواک بزنید. البته توصیه دندان پزشک ها این است که دو بار در روز مسواک زده شود. یک بار در اواسط روز و بار دیگر آخر شب یعنی زمانی که پس از آن می خواهیم بخوابیم.

مسواک ها با توجه به سنی که داریم در اندازه های مختلف ساخته می شوند. مسواکهای کوچکتر برای کودکان و مسواک های بزرگتر برای بزرگسالان در بازار با برندهای مختلف وجود دارد. هر برندی نیز می تواند مسواکهایش با سه مدل سری (نرم و متوسط و سفت) تولید کند. مدلهای خیلی نرم و نرم برای کسانی که دندانهای حساس دارند و یا ایمپلنت کرده اند مناسب هستند. مدلهای متوسط که پر کاربرد ترین مدلها هستند تقریبا برای همه مناسب هستند. مدلهای سخت و سفت نیز برای کسانی که جرم زیادی دارند و می خواهند آن را از بین ببرند مناسب هستند.

اما مدل های الکتریکی نیز از پرطرفدار ترین ها هستند. این مدل ها یا به کمک برق و یا باطری کار می کنند. مدلهای چرخشی و ویبره ای از مدلهای این محصولات هستند. مدلهای ویبره ای شبیه معمولی ها هستند. با این تفاوت که کمی لرزش و ویبره ایجاد می کنند و کمک می کنند دندانها را با زحمت کمتری و با کیفیت بالاتری تمیز کنیم. مدلهای چرخشی که حرفه ای ترین این محصولات هستند از پرطرفدارترین ها و محبوب ترین های این محصولات به شمار می روند.

مدلهای چرخشی به این شکل هستند که یک سری گرد دارند که پس از روشن کردن به صورت گردشی حرکت می کند. یک حرکت گرد و چرخشی که کمک می کند خیلی راحت دندانها را تمیز کنیم. کافی است این مسواکها را روی دندان بگیرید تا خیلی راحت آن را تمیز کند. این مدلها هم برای بچه ها و هم برای بزرگ تر ها وجود دارند.

توجه کنید که این مسواک ها می توانند خوب باشند. به شرطی که شما با آن ها نیز به خوبی دندانها را تمیز کنید. به شرطی که وقت خوبی برای مسواک زدن بگذارید. اگر خیلی سریع مسواک می زنید انتظار نداشته باشید این مسواکها برای شما معجزه کنند. اهمال کاری در مسواک زدن چه در مورد مسواکهای ساده و چه در مورد مدلهای برقی نتیجه اش می شود دندانی که به تدریج فرسوده می شود.

برندهای خوبی را نیز انتخاب کنید. مسواک اورال بی جزو بهترین انتخاب های این مدل محصولات است. اورال بی محصولات خیلی خوبی برای مراقبت از دهان و دندان تولید کرده است. که مسواک نیز از معروف ترین محصولات تولیدی این برند است. برندهای دیگری چون سنسوداین نیز محصولات خوبی دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

نمونه های برقی به خصوص برای بچه ها خیلی گزینه مناسبی هستند. چرا که خیلی از بچه ها به دلیل شیطنت و بازیگوشی که دارند تمایل زیادی ندارند که مسواک بزنند. اما این مسواک ها به خاطر سادگی در استفاده برای بچه ها می توانند جذاب باشند. برای بزرگتر ها نیز بسیار عالی هستند. به شرطی که همان طور که گفتیم به خوبی از آن ها استفاده کنید. به شرطی که زمان لازم را برای مسواک زدن صرف کنید. با جست و جوی اینترنتی می توانید روش های استاندارد مسواک زدن را پیدا کنید. با تمرین این روش ها یاد بگیرید که همیشه به همین شکل مسواک بزنید. خیلی از ما بدون آن که بدانیم اشتباه مسواک می زنیم و فکر می کنیم که داریم خیلی خوب از دندان هایمان مراقبت می کنیم. در صورتی که چنین نیست. مسواک زدن اشتباه هم به دندان ها و هم به لثه آسیب می رساند.

و در آخر همان طور که گفتیم نمی شود انتظار صد در صد از یک محصول داشت. مراقب دندان شامل موارد متعددی است که باید به خوبی رعایت شوند. مواردی مثل تغذیه مناسب و استفاده از نخ های دندان و مسواک زدن در طول روز با روش های استاندارد می تواند به داشتن دندانهای سالم و محکم کمک نماید.

و باز هم توجه داشته باشید که برای خریدن یک مسواک خوب حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. هرگز این محصولات را از مراکز غیر حرفه ای و فروشگاه های غیر تخصصی نخرید. به خصوص با این وجود که این روزها نمونه های تقلبی نیز در بازار خیلی زیاد شده است. حتما به داشتن برچسب اصالت کالا و مواردی مثل سیب سلامت توجه نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 447
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 558
  • بازدید ماه : 929
  • بازدید سال : 11,990
  • بازدید کلی : 38,512