loading...
webkaran
webkaran بازدید : 32 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

موهای ما به هر دلیلی ممکن است دچار مشکل و آسیب شوند. مشکلاتی که بیشتر ما ممکن است در برخی مواقع تجربه اش کرده باشیم. به طور مثال کسانی که موهایشان را بلند می کنند ممکن است در پایین موهایشان موخره را تجربه کرده باشند. موخره یا دو شاخه شدن پایین مو می تواند به بالاتر نیز برسد و آسیب جدی به موی ما بزند. یا کسانی که موهایشان را زیاد رنگ می کنند ممکن است متوجه شده باشند که موهایشان خشن تر شده است. این افراد دیگر به راحتی قبل نمی توانند موهایشان را شانه یا برس بزنند. این مشکلات را همه ما ممکن است تجربه کرده باشیم. کدر شدن موها و شانه نشدن آن ها در اثر رنگ شدن های مکرر و یا آسیب هایی مثل شانه نشدن و مجعد شدن در اثر آرایش نامناسب شایع هستند.

در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که برای مویی که آسیب دیده است باید از چه شامپوهایی استفاده شود. اگر موهایتان نسبت به قبل به راحتی شانه نمی شود یعنی موی شما به دلیلی دچار آسیب شده است و باید در دسته موهای آسیب دیده دسته بندی اش کنید. و یا اگر پس از این که موهایتان را رنگ کرده اید و یا دکلره کرده اید زیاد گره های مو را مشاهده می کنید یعنی موی شما آسیب دیده است. باید مراقب چنین مویی باشید. باید زود به دادش برسید تا حالش بدتر نشود.

یکی از کارهای رایج برای نظافت بدن استحمام است. همه ما در حمام حداقل از شامپو برای شستن موهایمان استفاده می کنیم. این روزها تنوع و مدل های شامپوها نسبت به چند سال پیش خیلی بیشتر شده است. پیش تر ها یک شامپو برای کل اعضای خانواده استفاده می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی مردم و با پیدا شدن مشکلات پوست و مو تنوع این محصولات شوینده بهداشتی خیلی زیاد شده است. به طور مثال برای موهای رنگ شده یا دکلره شده و یا موهایی که در حال ریزش هستند می توانید محصولات خیلی زیادی با برندهای مختلف پیدا کنید.

اما یکی از انواع شامپوها که شاید شما نیز این روزها بیشتر نامش را شنیده باشید شامپو کراتین است. ممکن است خیلی ها به اشتباه فکر کنند این شامپوها مخصوص افرادی هستند که موهایشان را کراتینه صافی می کنند. اما بد نیست بدانید که این شامپوها برای موهای آسیب دیده هستند. منظور از آسیب در این مورد آسیبی است که باعث شانه نشدن مو و گره خوردن مو و کدر شدن می شود. مشکلاتی که کسانی که مویشان را رنگ می کنند و یا زیاد دکلره می کنند مشاهده می کنند. اگر موی شما زیاد گره میخورد و دیگر مثل پیش نیست بد نیست یکی از این شامپوها تهیه کنید. موی ما به صورت طبیعی ماده یا به نام کراتین دارد. ماده ای که باعث نرمی و لطافت مو می شود. وقتی مویمان را رنگ می کنیم این ماده در مو از بین می رود و یا میزان آن کم می شود. پس نیاز است از محصولاتی استفاده کنیم که این ماده را دوباره برای موهای ما تامین کنند. در این شامپوها این ماده وجود دارد و باعث می شوند که موهای شما دوباره نرم و لطیف شوند و لطافت از دست رفته خودشان را به دست بیاورند.

اگر موی شما دچار مشکل است حتما باید از یک شامپوی ویژه استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که به جای محصولات ساده از محصولات شوینده ای استفاده کنید که تنها شوینده نباشند و در آن ها تقویت کننده نیز وجود داشته باشد. پس اگر از شامپو ویتامینه به جای ساده استفاده کنید حال موهای شما خیلی بهتر خواهد شد. اگر بتوانید موهای خود را با ترکیبات مقوی مثل ویتامین ها تقویت کنید حال موهای شما خیلی بهتر خواهد شد و مشکلاتی که در مورد آن ها وجود دارد کمتر می شود و یا از بین می رود.

و توصیه همیشگی ما این است که تا می توانید به سلامت خود اهمیت دهید. سلامت در ارزنده ای است که خیلی از ما وقتی آن را داریم قدرش را آن طور که باید و شاید نمی دانیم. اما وقتی مشکلی پیش می آید می خواهیم فقط سریع تر درمان شویم. موهای ما اعضای مهمی از بدن ما هستند. مو در زیبایی نیز تاثیر گذار است و باید مراقبش باشیم. موی زیبا ما را زیباتر و جوان تر نشان می دهد. پس لازم است گاهی هزینه بیشتری کنید. به دنبال خرید شامپویی نباشید که فقط ارزان است و در آن هیچ ماده مغذی برای موی شما وجود ندارد. به دنبال یک محصول مراقبتی خوب برای مویتان باشید. اگر در ایرانی ها چیز خوبی پیدا نمی کنید به سراغ شامپو خارجی بروید. تنوع بسیار بالاست. هر چند در ایرانی ها هم محصولات خوبی وجود دارد. اما برخی محصولات وارداتی نیز در زمینه مراقبت از مو بسیار موفق هستند.

و در آخر این که همه تنوقعتان از شامپو و محصولات این چنینی نباشد. تغذیه خود را اصلاح کنید. اگر سبزیجات مصرف نمی کنید همین حالا در برنامه غذایی تان تجدید نظر کنید. سالاد و سبزی خوردن و میوه ها را هر روز استفاده کنید. غذاهای سالم بخورید تا تمام بدنتان سلامت باشد. تغذیه در زیبایی و سلامت پوست و مو نیز بسیار تاثیر گذار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 483
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 594
  • بازدید ماه : 965
  • بازدید سال : 12,026
  • بازدید کلی : 38,548