loading...
webkaran
webkaran بازدید : 41 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

موها به خاطر موارد متعددی ممکن است آسیب ببینند. معمولا کارهایی مثل رنگ کردن مو در فاصله های زمانی خیلی کم می تواند موها را ضعیف و به اصطلاح آسیب دیده کند. دکلره کردن و رنگ های روشن نیز به شدت باعث ضعیف شدن مو می شود. در نتیجه این کارها موها خیلی ضعیف می شوند. ایجاد موخره یا همان چند شاخه شدن مو که از پایین شروع می شود و به سمت بالا می آید یکی از نشانه های آسیب دیدن موها می باشد. که با چشم نیز قابل مشاهده است. از روی موارد دیگر نیز می توانیم بفهمیم که موها آسیب پیدا کرده اند. اگر موهای شما بیش تر از قبل گره می خورند و دیگر شانه نمی شوند یعنی بلایی بر سر آن ها آمده است. و یا اگر دیگر برق نمی زنند و تیره و کدر شده اند حالشان خوب نیست و باید فکری برایشان بکنیم. حال می خواهیم بگوییم اگر چنین موهایی داریم باید چه کار کنیم. چه طور می توانیم کاری برای موهای خود بکنیم. چطور حالشان را بهتر کنیم و آن ها را دوباره مثل قبل نماییم.

اول از همه باید بدانید چه کاری کرده اید که موهایتان حالشان خوب نیست. معمولا خودمان می دانیم چه کرده ایم. برخی خانم ها مدام موهایشان را رنگ می کنند و نمی توانند مدت زیادی به یک شکل باشند. این تنوع طلبی باعث مشکلات به شدت بدی در موها می شود. اگر این کار ادامه پیدا کند موها از ریشه آسیب پیدا می کنند. ممکن است دچار ریزش شوند و تارهای مو از دست برود. پس بهتر است اعتیاد به رنگ کردن در فواصل زمانی کم کنار گذاشته شود. اگر مو آن قدری ضعیف شود که بریزد ممکن است به این راحتی ها نتوان آن را احیا کرد. ریزش مو بدترین مشکلی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. و هنوز راه حل خیلی راحت و قطعی هم برای آن پیدا نشده است. پس اجازه ندهید مشکل فراتر از این برود. هرگز در مدت زمان کم موهایتان را رنگ نکنید. و هم چنین از رنگ موهای ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نکنید. سعی کنید از کپسول ها و ترکیبات ویتامینه ای هم که در رنگ استفاده می شود استفاده کنید. تا موهایتان کمتر آسیب ببینند.

یک شامپوی خوب و مناسب برای موهای خود تهیه کنید. معمولا در چنین مواردی باید به دنبال شامپو کراتین بروید. این شامپوها دارای ترکیب مهمی به نام کراتین هستند. ترکیبی که وقتی موها به دلایل مختلفی آسیب پیدا می کنند آن را از دست می دهند. اگر موهای شما سوخته است و یا تیره شده و یا شانه نمی شود در همه این موارد این شامپوها به درد شما می خورند. می توانید یکی از این شامپوها تهیه کنید. هر بار برای شست و شوی موهای خود از آن استفاده کنید. شامپوهایی تحت این عنوان وجود دارند که دارای ویتامین ها و پروتئین های لازم برای مو هم هستند. این شامپوها حال اساسی به موها می دهند. معمولا می توانند بخش زیادی از مشکل را برطرف کنند و حال موها را خیلی از قبل بهتر کنند. در هر فروشگاهی می توانید تعدادی از این شامپوها را پیدا کنید. ممکن است تا به حال چشمتان به آن نخورده باشد و یا به آن توجه نکرده باشید. اما امروزه به دلیل عادت به رنگ کردن مو و خیلی موارد دیگر این محصولات در بازار بیشتر شده اند. بیشتر برندها یک یا چند مدل از این شامپو ها دارند.

نکته مهم دیگر این است که اگر موهایتان آسیب دیده است از شستن موها با آب داغ و خیلی گرم به شدت پرهیز کنید. با این کار موهای شما نابود می شوند. آب داغ بدترین چیز برای یک موی آسیب دیده است. آب داغ هر آن چه در مو و پوست سر وجود دارد را می شوید و با خود می برد. پس ریشه مو ضعیف می شود. این کار می تواند باعث نازک تر شدن موها و حتی ریزش آن ها شود. اگر حال موهایتان خوب نیست هرگز نباید آن ها را با آب داغ و آبی که حرارت زیادی دارد بشویید. عادت حمام کردن با آب داغ را کلا فراموش کنید. حتی اگر موهایتان سالم است همیشه با آب خنک و رو به خنک حمام کنید. هم چنین سعی کنید مدت زمان حمام رفتن خود را کوتاه تر کنید. سعی کنید مدت زمان کمتری را در حمام بروید. دلیلی ندارد مدت ها زیر دوش باشید. هم چنین از شستن موها به دفعات در یک استحمام پرهیز کنید.

بیش از حد از اتوی مو و سشوار استفاده نکنید. همان طور که گفتیم موی آسیب دیده از حرارت بیزار است. حرارت دشمن مو است و باعث می شود موها بسیار شکننده و ضعیف تر از آن چه شوند که اکنون هستند. پس سعی کنید کمتر از این وسایل استفاده کنید. پس از حمام آب اضافی مو را به خوبی با حوله بگیرید. کمی آن ها را تکان دهید تا کمی خشک شوند. با سشوار با دمای کم و با فاصله آن ها را خشک کنید. سشوار را روی حالت خیلی داغ نگذارید. هم چنین آن  را نزدیک مو نکنید. با این مراقبت ها موهای شما زودتر بهبود پیدا می کنند. از کشیدن مو آرایش کردن مو به این شکل پرهیز کنید. موهایتان را در خانه باز بگذارید. موهای آسیب دیده را خیلی سفت و به شکل دم اسبی نبندید. بگذارید کمی آزاد باشند. کشیده شدن موی آسیب دیده باعث نازک تر شدن و شکننده تر شدنشان می شود. پس کمی مراعات حال موهایتان را بکنید. تا زودتر خوب شوند و آسیب به وجود آمده زودتر از بین برود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 670
  • بازدید ماه : 1,041
  • بازدید سال : 12,102
  • بازدید کلی : 38,624