loading...
webkaran
webkaran بازدید : 31 پنجشنبه 11 آذر 1400 نظرات (0)

موارد زیادی در اثر بخشی و کارایی یک ماسک تاثیر گذار هستند. این روزها و با شیوع ویروس کرونا ماسک های زیادی در بازار مشاهده می شوند. ماسک هایی با طرح و رنگ و شکل های مختلف که گاها این سوال را برای خیلی ها ایجاد می کنند که آیا کارایی لازم را دارند یا خیر. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که آیا رنگ ماسک می تواند در کارایی آن تاثیری داشته باشد یا خیر. چرا که ماسکهایی رنگی هم بسیار زیاد شده اند. در این مطلب به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

در زمان پیش از شیوع کوید نوزده ماسکهای پزشکی بیشتر در رنگ هایی چون سفید و سبز و آبی تولید می شدند. دلیل این موضوع هم به کاربرد این کالا در محل مربوط می شود. در محیط های پزشکی به دلایل مختلفی از این رنگ ها استفاده می شود. رنگ سفید یکی از رنگ های پر استفاده در مراکز پزشکی و درمانی است. رنگی که هم آلودگی را خوب نشان می دهد و هم رنگی که نماد سلامت و پاکیزگی است. این رنگ علاوه بر ماسکها در بسیاری از کالاهای دیگر پزشکی هم مشاهده می شود. به طور مثال در بیمارستان ها خیلی از وسایل را به رنگ سفید استفاده می کنند. این رنگ در کالاهایی مثل ملحفه ها و... به چشم می خورد. رنگی که باعث از بین رفتن استرس و آرامش هم می شود. رنگ آبی هم رنگی سازمانی است که در خیلی از مرکزهای درمانی استفاده می شود. این رنگ در ماسکها هم به چشم می خورد. ماسک آبی کش و بنددار در خیلی از مرکزهای درمانی استفاده می شود. اگر این رنگهای ماسک فاقد استاندارد بودند هرگز در مراکز پزشکی استفاده نمی شدند.

 

اما با به میدان آمدن کرونا ماسکها به وسیله مهمی تبدیل شدند که مردم با استفاده از آن خطر کرونا را کمتر می کردند. یعنی استفاده از ماسک تنها به پزشکان و کارکنان جاهای پزشکی محدود نمی شود. کمی ماسکها کاربرد عمومی تری پیدا کرده اند. در سبد خرید خیلی از ما ماسکهای پزشکی سه لایه ای به چشم می خورند. ماسکهایی که ناچاریم بر صورت بزنیم تا در برابر ویروس خطرناک کرونا که روزانه افراد زیادی را از پا در می آورد محفوظ بمانیم. این استفاده عمومی باعث شده که ماسکها ظاهر فانتزی و کمی متفاوتی به خود بگیرند. تولید کننده های مختلف برای جذب بیشتر مشتریان که حال افراد زیادی با سلیقه های مختلف هستند محصولات تازه تر و متنوع تری را در طرح و رنگ های جذاب تر و متفاوت به بازار عرضه می کنند.  این ماسک ها با استقبال زیادی هم مواجه شده اند.

 

جالب است که ماسک مشکی یکی از پرطرفدارترین ها بوده است. این رنگ به خاطر جذابیت ظاهری که بر روی صورت دارد به محصولی پر فروش بدل شده است. بسیاری از تولید کننده های ماسکهای استاندارد نیز ماسکهایی با این رنگ تولید کرده اند. البته در این بین هستند کسانی که محصولات بی کیفیتی تولید کرده اند. اما خیلی از کالاهای تولیدی هم بسیار مرغوب بوده است. جالب است که این رنگ حتی در مراسم های عزا و محرم هم فروش زیادی داشته است. طولانی شدن زمان کرونا باعث شده گاها به ماسک به یکی از لباس های خود نگاه کنیم. خیلی ها این کالا را این روزها به صورت مناسبتی هم استفاده می کنند. مثل این که بعضی شرکت ها با خرید ماسکهای یک شکل و یک رنگ هماهنگی جالبی بین کارمندانشان به وجود آورده اند. حتی ماسکهایی با لوگوی رسمی بعضی شرکت های بزرگ به صورت سفارشی عرضه می شود.

 

رنگ ماسک نمی تواند معیاری برای خوب یا بد بودن آن باشد. در نگاه اول باید دانست که ماسکی که می خواهید کیفیت آن را بسنجید از چه ساختار و لایه هایی برخوردار است. یک ماسک استاندارد برای شرایط کرونا باید لایه ملت بلون داشته باشد. ماسکهای سه لایه ای که شامل اسپان باند و ملت بلون هستند کالاهای با کارایی خوبی در همین زمینه هستند. حال این ماسکها می توانند در هر رنگی تولید شده باشند. پس اگر ماسکی که می خرید ساختار خوبی داشته باشد در هر رنگی که باشد می توانید آن را استفاده کنید. اولین ملاک ساختار ماسک است. اگر ماسکی این ویژگی را داشت در گام بعد می توانید رنگ آن را به دلخواه و با سلیقه خودتان سفارش دهید.

 

رنگ و طرح ماسکها بسیار متنوع شده است. به طور مثال شرکت pavan با عرضه ماسک طوسی فروش خوبی داشته است. این رنگ هم از رنگ های پر طرفدار دیگر هم در بین خانم ها و هم در بین آقایان بوده است. حتی رنگ های بسیار جالبی که پیش تر هرگز در ماسکها مشاهده نمی شده است این روزها به بازار آمده اند. رنگ هایی چون قرمز، نارنجی و... که حق انتخاب را هم برای مشتریان ایجاد کرده اند. بعضی از این رنگ ها بر خلاف پیش بینی خود عرضه کنندگان استقبال خیلی زیادی هم داشته است. ماسکهایی با رنگ شاد که افراد زیادی به آن علاقه مندی نشان داده اند.

 

یکی از موارد دیگری که می توانیم به کمک آن به استانداردهای این محصولات پی ببریم وجود علائم سیب سلامت و مجوزهای ساخت کالاهای پزشکی مثل تاییدیه سازمان غذا و دارو است. این نشان ها معمولا بر روی جعبه محصولات به چشم می خورند. با مشاهده آن ها می توانیم به استاندارد و مورد تایید بودن این محصولات اطمینان کنیم و با خیال راحت تری آن ها را خریداری کنیم. برندهای معتبر این نشان ها را دارند و می توان به راحتی و با خیال راحت تر محصولاتشان را خریداری کرد.

 

بدیهی است که بهتر است برای خرید هر کالایی به مرکز معتبر عرضه آن مراجعه کنیم. در مورد ماسکهای پزشکی و محصولات مراقبت از کرونا نیز به همین شکل است. بهتر است به جای خرید این کالاها از دست فروشان و فروشگاه هایی که اطلاعات زیادی در مورد این محصولات ندارند به داروخانه ها و مراکز عرضه مجاز تجهیزات و کالاهای پزشکی مراجعه کنیم. همچنین بهتر است ماسک به صورت بسته ای یا جعبه ای خریداری شود. از خرید ماسک از کسانی که آن را دانه ای و تکی و بدون بسته بندی عرضه می کنند خودداری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 706
  • بازدید ماه : 1,077
  • بازدید سال : 12,138
  • بازدید کلی : 38,660