loading...
webkaran
webkaran بازدید : 36 چهارشنبه 24 آذر 1400 نظرات (0)

با شیوع کرونا مردم همه کشورهای مختلف برای محافظت از سلامتی شان شروع به استفاده از ماسکهای پزشکی کردند. اما به واقع همه فکر می کردیم که این دوران یک دوران کوتاه است. دورانی که به زودی تمام می شود و می توانیم بدون ماسک در خیابان ها پرسه بزنیم و به کار و فعالیت مان مثل گذشته ادامه دهیم. خیلی هایمان هرگز فکرش را نمی کردیم که چندین سال باید ماسک بزنیم و میهمانی های خانوادگی مان این همه مدت باید کنسل شود. به خصوص در بسیاری از فرهنگ ها مثل ما ایرانی ها که دور هم جمع شدن یک کار پسندیده بود و دید و بازدید ریشه در سنت هایمان داشت این روزها خیلی سخت شده است. هر روز برای تنوع و ایجاد روحیه به کاری جدید روی می آوریم.

خیلی از رسانه ها شروع به معرفی کارهایی کردند که در مدت کرونا می شد انجام داد و با آن حالمان را خوب کرد. خیلی ها به پرورش گل و گیاه در خانه هایشان پرداختند. برخی دیگر کارهای هنری را در خانه انجام دادند تا این روزهای تکراری را راحت تر بگذرانند. بعضی افراد دیگر هم به مطالعه و خیلی کارهای دیگر مشغول شدند و سعی کردند با این کارها حال دلشان را و روحیه شان را بهتر کنند.

مدتی خیلی از مغازه ها تعطیل شدند تا کمی آمار کرونا کمتر شود. کرونایی که آمار مبتلایانش به سرعت در حال بالا رفتن بود. موضوع بیشتر شدن قربانیان و شمار مبتلایان نهادهای دولتی را به این سمت برد که مدتی دستور تعطیلی ادارات و مغازه ها را بدهند. با این کار می خواستند شیوع کرونا را کاهش دهند و زنجیره انتقال ویروس را از بین ببرند. البته که این کار تاثیر داشت اما نمی شد تا مدت طولانی مغازه ها و کار و کاسبی مردم را تعطیل کرد. خیلی از افراد روزمزد بودند و در این مدت نیز باید پولی در می آورند تا می توانستند روزگارشان را بگذرانند. پس همه چیز مانند قبل در جریان قرار گرفت.

همه سر کار رفتند و البته که بارها از رسانه ها تکرار شد که ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و خیلی کارهای دیگر که برای کرونا مهم بود. اما متاسفانه روزها تکراری تر شد. همه مجبور بودند فقط به سرکار بروند و به منزل بازگردند. دیگر میهمانی نبود و سفرها با خطر زیادی باید انجام می شد پس حتی به صورت رسمی نیز گفته شد که هیچ کس به سفر نرود. حتی با بسته شدن مرز شهرها از سفر کردن های تفریحی خودداری شد.

نمی توان انکار کرد که با تمامی انرژی های مثبتی که خیلی هایمان می دهیم این روزها سخت و خسته کننده است. تنوع کوچکی می تواند کمی این روزها را قشنگ تر کند.

جالب است که حتی در تولید ماسک ها نیز تنوع زیادی ایجاد شده است. خیلی از تولید کننده ها با عرضه کردن ماسک های رنگا وارنگ سعی کردند کمی جذابیت در استفاده کردن از ماسک ایجاد کنند. تولید ماسک هایی با رنگ ها و شکل های مختلف با استقبال زیادی هم مواجه شد. خیلی ها هر بار ماسکی با رنگ مختلف خریدند.

ماسک های تیره و مشکی رنگ طرفداران زیادی پیدا کردند. به همین خاطر خیلی از شرکت ها شروع به تولید و عرضه ماسک های تیره رنگ کردند. ماسک های با رنگ های مورد پسند خانم ها و آقایان این روزها فروش زیادی پیدا کرده است. یکی از رنگ های مورد استقبال که خیلی ها به آن علاقه زیادی نشان دادند ماسک طوسی بوده است. رنگی که در انواع مدل ها هم تولید شده است.

حتی خیلی ها ماسکهایشان را هماهنگ و یا مناسبتی استفاده می کنند. به طور مثال در محرم میزان استفاده از ماسکهای تیره خیلی بیشتر شده بود. خیلی از شرکتها نیز برای هماهنگی بین کارمندان از ماسکهای یکرنگ و یک شکل و یا هماهنگ با رنگ سازمانی شرکت و مجموعه استفاده می کنند.

رنگ های جالبی مثل قرمز، زرد و آبی و سبز هم تولید می شود و خیلی ها دوست دارند از آن ها استفاده کنند. گفتنی است که باید توجه شود که ماسک حتما اسپان باند و ملت بلون باشد و ماسکهای رنگی تنها در صورتی می توانند استفاده شوند که ساختار و لایه های استانداردی داشته باشند.

برخلاف باور بسیاری از مردم هیچ تفاوتی در میزان فیلتراسیون و قدرت اثر بخشی ماسک های با رنگ های مختلف وجود ندارد. همه ماسکها می توانند مفید باشند اگر ساختار درستی داشته باشند.

به منظور این که بچه ها راحت تر ماسک بزنند خیلی از شرکت ها ماسک کودک را در طرح ها و رنگ های جذاب و کودکانه عرضه کرده اند. طرح های شاد و عروسکی که باعث شده است بچه ها هم ماسکهایشان را دوست داشته باشند و راحت تر در استفاده کردن از ماسک همکاری کنند.

هیچ کس فکر نمی کرد که استفاده کردن از ماسک تا این اندازه در بین مردم رایج شود و همه مردم مجبور شویم ماسک بزنیم تا سلامت بمانیم. کرونا کاری کرد که به غیر از پزشکان همه مردم ملزم شوند تا ماسکهای پزشکی استفاده کنند. شرکت های تولید کننده ماسک هم در هیچ زمانی تیراژ تولیدشان به این حد زیاد و گسترده نبوده است.

اما این روزها مصرف ماسک خیلی زیاد شده است. در سبد خرید ماهانه خیلی از ما در کنار محصولات دیگر ماسک هم به چشم می خورد. در میزان تولید این محصول در کشورمان پیشرفت زیادی مشاهده می شود. در زمان های پیش از کرونا در تولید ماسکهای پزشکی تا این اندازه خودکفا نبوده ایم. خیلی از شرکتهایی که این روزها ماسکهای خوبی هم تولید می کنند در همین مدت کرونا شروع به کار کرده اند. خیلی هایشان هم بسیار موفق بوده اند و حتی محصولاتشان را به کشورهای دیگر هم صادر می کنند. همچنین تنوع زیادی در طرح و رنگ ماسکها دیده می شود. تغییراتی که بسیار خوب بوده است و حتما پس از کرونا هم از آن استفاده هایی خواهیم کرد.

امیدواریم که در همه زمینه ها این تنوع و جذابیت وجود داشته باشد. همچنین امیدواریم با ادامه دار شدن واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی که همچنان تاکید می شود بتوانیم بر کرونا پیروز شویم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 337
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 529
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 640
  • بازدید ماه : 1,011
  • بازدید سال : 12,072
  • بازدید کلی : 38,594